בחסות המלחמה – הופעלה רשת ה-5G ברחבי ישראל

חברות הסלולר פרטנר וסלקום מכריזות על הפעלה של הרשת השנויה במחלוקת בתור "הטבה"

כפי שקרה בעימותים רבים לאורך ההיסטוריה, גם הפעם נעשה שימוש בעובדה שתשומת הלב הציבורית מוסחת כדי לקדם שינויים שבזמנים רגילים היו גוררים תרעומת ציבורית, ואולי לא עוברים. דוגמה אופיינית קיבלנו בשבוע שעבר, שבו הכריזו במקביל חברות פרטנר וסלקום על הפעלת רשת דור 5 השנויה במחלוקת ברחבי הארץ, לכלל הלקוחות המחזיקים במכשיר התומך בטכנולוגיה. בפרסומים השונים ברשתות נראה כי החברות ממתגות את ההפעלה של המערכת החדשה בתור “הטבה” שמופעלת באופן אוטומטי, ועוטפים אותה בהטבות נוספות כמו הגדלת חבילת הגלישה של הלקוחות.

פרסום אודות הפעלת רשת ה-5G ב-ICE

 כשמדובר בחברות הסלולר כבר נוכחנו שאין מתנות חינם. רשת ה-5G נמצאת במרכזה של מחלוקת ארוכת שנים בין ספקי הסלולר לבין מומחי בריאות, המתריעים בפני סכנות הקרינה של הטכנולוגיה החדשה. “כיום, צורת השידור של דור 3 ו-4, היא בתדר של כ-1.9 ג’יגה הרץ. בדור החמישי התדרים יהיו גבוהים פי 10 – עד לרמה ל כ-28 ג’יגה הרץ”, הסביר ד”ר פול בן ישי, מומחה לקרינה אלקטרומגנטית מהמחלקה לפיזיקה של אוניברסיטת אריאל בראיון ל-Ynet  ב-2019. “נושא הנזק הבריאותי לבני האדם נתון למחלוקת, ולצערי העמדות של הגורמים השונים לא מבוססות על ידע מחקרי”, הוא הוסיף, “70% מהמחקרים בתחום ממומנים על ידי החברות המסחריות ורק 30% מהמחקר הוא במימון ציבורי”.

גם ברחבי העולם נשמעים קולות רבים הקוראים לאסור על שימוש ברשת דור 5 בעקבות סכנות הקרינה שלה. בשנת 2017 מעל ל-250 רופאים ומדענים חתמו על עצומה הקוראת לאיחוד האירופי לעצור את פריסת רשת הדור 5 לאור “פגיעה בלתי נמנעת בבריאות, הגברת הסיכון לסרטן, סטרס סלולרי ונזק לחומר גנטי”. במרץ של אותה השנה הממונה על הבריאות בבריסל סלין פרמוט אף עצרה את הפריסה של הרשת בעיר הבירה, כשהיא מצהירה ש”לא אהפוך את אזרחי העיר לעכברי מעבדה”.

לטענת חברות הסלולר ותומכי רשת ה-5G, הטכנולוגיה תתמוך בתעבורה מהירה יותר של נתונים שתאפשר ליוזמות כמו ערים חכמות ו”האינטרנט של הדברים” – עליהן שמענו רבות בשנים האחרונות – לעבור משלב התכנון לשלב הביצוע. בנוסף, עבור חברות הסלולר השקה של מערכת כזו המאפשרת תעבורה מהירה יותר, וקליטה של יותר מידע ונתונים אודות המשתמשים, והיא בגדר “גביע הקדוש” בעולם שבו “דאטה” הוא המשאב היקר ביותר.

 השאלה החשובה כרגע היא –  למה דוקא כאשר כל אזרחי ישראל עסוקים במלחמה ובהגנה על גבולות המדינה, הוחלט על מתן אור ירוק להפעלת הטכנולוגיה הכל-כך שנויה במחלוקת הזו?  האם לא נכון יותר לעשות זאת כאשר האזרחים מודעים לסכנות, וניתנת להם זכות הבחירה? מה שבטוח הוא שבתרבות התאגידית, “מתן בסתר” לא נעשה מתוך ענווה ואלטרואיזם.

כתבות שאולי יעניינו אותך

אביב העב”מים

בשנים האחרונות ידיעות על חוצנים עברו מבלוגים של תמהונים לכותרות בניו יורק טיימס ולהודעות רשמיות של הפנטגון, אבל האדמה לא רועדת והאנושות לא מחשבת מסלול מחדש. האם הרנסנס החייזרי הוא מניפולציה של תעשיות הנשק? פסיכוזה המונית? שיגרנו את הספקן הכי גדול שלנו, מני אביב, לעקוב אחר אבק הכוכבים, והוא חזר מגרד בפדחתו. וזה המון

בשנים האחרונות ידיעות על חוצנים עברו מבלוגים של תמהונים לכותרות בניו יורק טיימס ולהודעות רשמיות של הפנטגון, אבל האדמה לא רועדת והאנושות לא מחשבת מסלול מחדש. האם הרנסנס החייזרי הוא מניפולציה של תעשיות הנשק? פסיכוזה המונית? שיגרנו את הספקן הכי גדול שלנו, מני אביב, לעקוב אחר אבק הכוכבים, והוא חזר מגרד בפדחתו. וזה המון

בליגה של “אפריקנים ובריונים כמו פוטין”

עד לא מזמן נמנעו מוסדות המשפט הבינלאומיים בהאג לפעול נגד מדינות המזוהות עם גוש המערב, גם כשביצעו פשעים ברורים. הבקשה להוצאת צווי מעצר נגד בכירים בישראל עשויה לרמז שהחמאה כבר לא מרוחה בצד שלנו

עד כה נמנעו מוסדות המשפט בהאג לפעול נגד מדינות המערב. הבקשה להוצאת צווי מעצר נגד בכירים בישראל עשויה לרמז, שהחמאה כבר לא מרוחה בצד שלנו

כדי לצפות במאמר זה עליך להירשם כמנוי דיגיטלי או כמנוי למגזין. במידה וכבר יש ברשותך מנוי יש להתחבר.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה על העדכון. מצער מאוד. מצד אחד אנחנו חיילי שחמט שמקריבים במשחק. מצד שני אנחנו עכברי מעבדה שמתרוצצים במבוכים תוך כדי העלאת רמת הקרינה.

  2. תודה

    אני קודם כל התקשרתי ישר לחברות לבקש לבטל את ההטבה באופן מיידי,

    בנוסף ביטלתי את האפשרות שהטלפון שלי יעבוד ב-5G

  3. תודה לכם , מאמר מאוד חשוב . מאחלת לנו בריאות ושלמות למרות המצב הקשה שמתחולל כרגע

[login_fail_messaging]