יאללה ביי

תנועה עולמית חדשה מתכננת שורה של צעדים קולקטיביים להתנתקות מהתאגידים ומארגונים רב-לאומיים. בשבוע שעבר זה היה שימוש במזומן בלבד, והשבוע – עצמאות מחשבתית, תקשורתית וטכנולוגית

מוניקה סמית', מקימת תנועת "העזיבה הגלובלית"

לפני כמה לילות, מצאתי את עצמי בשיחת וידאו עם אנשים מכל העולם שנראים (טוב, בעיקר נשמעים) בערך כמוני. אנשים שמבינים שמשהו רע קורה בעולם כרגע, שדברים שחשבנו שהם אלמנטרים כמו חופש הפרט, הזכות והחופש על גופנו, חופש הביטוי, תקשורת חופשית, אתיקה רפואית – כולם התמוטטו והתפוגגו לנוכח המשהו שמכנים אותו “משבר הקורונה”.

מה שחיבר בינינו, מלבד הדברים שציינתי, היא תנועה עולמית חדשה שקמה ממש בימים אלה ושמה “העזיבה הגלובלית” – “The Global walkout”.

היוזמה היא של מוניקה סמית’, עיתונאית ואקטיביסטית אוסטרלית, שפעילה זמן מה נגד מדיניות הקורונה, שבאוסטרליה ללא ספק היתה מהחמורות שראינו. סמית’ מגדירה את עצמה בין היתר כעיתונאית עצמאית, והפעילות שלה, כשל רבים אחרים, החלה בתקופת הקורונה. היא היתה שותפה לפעילויות נגד הסגרים ונגד כפיית עטיית מסיכות. היתה אחראית למיזם שבו אוטובוס נסע ברחבי מלבורן עם קריאה לדניאל אנדרוס, ראש ממשלת ויקטוריה להתפטר. אנדרוס נודע במדיניות קוביד קשוחה ואגרסיבית במיוחד. היא נעצרה בשנה שעברה תחת שני אישומי הסתה לאחר שקראה לאנשים להתנגד ולצאת להפגין נגד מדיניות הקורונה בכלל והסגרים בפרט, במדינת ויקטוריה. סמית’ כפרה באשמה ולא הסכימה לחתום על מסמך שבו היא נדרשה להתחייב שלא להתנגד מעתה והלאה. בינתיים האישומים נגדה על הסתה הוסרו בשל “חוסר עניין לציבור” ונשארו רק האשמות פחותות יותר של אי ציות לחוקי הקוביד.

העיתונות האוסטרלית בכללה יצאה בקמפיין מאוד אגרסיבי נגד סמית’, באופן שהזכיר באופיו קמפיינים אחרים של עיתונות ברחבי העולם (וכידוע גם אצלנו בישראל) כנגד עיתונאים ואנשים שיצאו ביוזמות שונות של פעילות מחאה כנגד מדיניות הקוביד.

בהמשך, הקימה סמית’ תנועה ואתר “להצית מחדש את הדמוקרטיה האוסטרלית” שמטרתו המוצהרת היא “אוסטרליה חזקה וחופשית, בה קולו של העם נשמע”. המיזם “להצית מחדש את הדמוקרטיה” נהיה גלובלי ומתוכו נגזרת עתה התנועה בראשותה: “העזיבה הקולקטיבית”. הרעיון בבסיס היוזמה הזו הוא לאט לאט להתנתק התנתקות חד צדדית מהתאגידים ומהאג’נדה הגלובליסטית של ארגונים כמו האו”ם, ארגון הבריאות העולמי והפורום הכלכלי העולמי ושאר התאגידים ששולטים בהם ביד רמה.

איך? על ידי סדרת צעדים פשוטים שיהיו מסונכרנים בקרב הפעילים בעולם כולו. הצעד הראשון הוכרז ב – 4.9.2022: הפסקה מוחלטת של שימוש בכרטיסי אשראי ודביט לשבוע אחד, שימוש בכסף מזומן בלבד. (מי שיכול ליותר זמן, מוזמן להמשיך). זה אמור להוות איתות לאותם גורמים שמגבילים ולבסוף (כפי שהוצהר כבר באי אילו מדינות) מתכננים את ביטולו המוחלט של הכסף המזומן.

סמית’ תיארה את המצב הקיים היום כמצב מאוד מסוכן לחירות הפרט, כפי שכבר ראינו במהלך מחאת המשאיות הקנדית, בה הוקפאו חשבונות הבנק של אנשי המחאה, תחת “חוק המלחמה” הקנדי שהופעל – לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. כסף מזומן עדיין משאיר לנו חופש מסויים ומגן על פרטיותנו.

בבסיס ההתנגדות לביטול המזומן ניצבת הידיעה שביטולו יוביל למעקב מוחלט על הוצאות כספיות, חוסר פרטיות בכל מה שקשור להרגלי צריכה וקניה של האזרחים. כשזה יצטרף אל המידע הרב שכידוע כבר עכשיו משותף על ידי חברות האשראי עם ממשלות, ייקל מאוד על אלה שרוצים בכך לבצע מעבר חלק, מתבקש כמעט, אל מטבע דיגיטלי עולמי בשליטתן של הממשלות, ולבסוף, על פי חזונו של שוואב, של ממשלה אחת עולמית.

הצעד השני הוכרז ביום ראשון השבוע, 11.9.2022: זהו שבוע שבו נייצר בעצמנו, כל אחת ואחד, עצמאות מחשבתית. גם ברמה תקשורתית וטכנולוגית: למשך שבוע, לצרוך כמה שפחות מידע ממערכות מידע בעלות אינטרס שמנצזרות כל מה שסותר את הנרטיב שהן מנסות לקדם. לחתור להגיע אל מקורות הדברים בכוחות עצמנו ללא מתווכים מפוקפקים.

שבועות ספורים מיום ההקמה, באתר הרשמי של “העזיבה הגלובלית” – “The Global walkout”, רשומים כבר 57 אלף איש ואישה, וכמה מאות פעילים באופן אקטיבי ומשתתפים בצוותים שונים של תוכן, מחקר, מדיה וכדומה. בשבועות הקרובים, יוכרז צעד אחד בשבוע.

מדובר צעדים קטנים, שכולנו, כחלק מהיום יום שלנו, נוכל ליישם, אם נבחר בכך. כל אחד יוכל או תוכל להשתתף. הרעיון הוא לייצר רצף קבוע ומתסכל של מהמורות בדרך של האג’נדה הגלובליסטית והשליטה התאגידית, על ידי פעולות שטח. סמית’ מבהירה שלא מדובר בהתנתקות מיידית מפלטפורמות תקשורת קיימות, היא ואנשיה יודעים היטב שעל מנת לפרסם ולייצר את המומנטום של התנועה, עדיין נדרשים לפלטפורמות הקיימות. אבל – עם מחשבה עתידית על מציאת חלופות.

זוהי לא תנועה שיוצאת נגד טכנולוגיה, קידמה או מדע. היא יוצאת נגד שימוש מעוות בהם לצורך קידומה של האג’נדה של קלאוס שוואב: “לא יהיה בבעלותכם דבר, אבל אתם תהיו מאושרים”. התנועה הזו מבקשת לאותת לממשל, לתאגידים, שיש לא מעט בני אדם שרואים ומבינים את התהליכים שמתרחשים, ולא יהיו מוכנים לשתוק. היא מושתתת על ההבנה שיש לנו ביד כוח. המחאה הזאת לא פונה לדרכים אלימות, כי אם התארגנות עולמית, איחוד כוחות, שיתוף מידע, שיתוף תוכניות, איים קטנים שיכולים להפוך ליבשה גדולה. מדי שבוע באתר של ה – Global walkout, יוכרז הצעד החדש. התנועה מבטיחה להיות דינמית, לשקול צעדים חדשים, לשנות כיוון, לקרוא את השטח, את התגובות לצעדים הקיימים ולזוז ולהשתנות בהתאם.

אופי התנועה הזו כשהיא בתחילתה מזכיר לי מאוד את אופי התנועה האזרחית הישראלית שבה אני חבר – תנועת “אפשר”, שגם היא קמה כתוצאה מאובדן אמון בממסד, בשלטון, במוסדות הציבור ובמערכת הקיימת, ובין היתר ביצירת אלטרנטיבות למוסדות המדינה.

כששוחחתי עם היוזמים של “העזיבה הגלובלית”, הם נשמעו כאנשים רציניים, אותנטיים, חדורי מטרה, שמבינים שצו השעה הוא התאגדות עולמית אמיתית סביב נושא הגלובליזם והסכנות הטמונות בו. אני מקווה מאוד שהמיזם הזה יתרומם לכדי תנועת מחאה עולמית רצינית. ההיענות של הנרשמים נמשכת ומעודדת, אבל לסמית’ וחבריה ברור שמהלכים כגון זה הופכים משמעותיים ואפקטיביים רק כשיהיה מדובר במיליוני משתתפים.

המחאה הנוכחית לא פעם נתקלת בהתנגדות וחשדות (זה שוב משהו “ממסדי”, משהו “שתול…”?) שהם אולי מובנים, אבל לעיתים מסכלים כל יוזמה עוד לפני שיוצאת לדרך. אני אמנם איבדתי את אמוני בממסד, אבל לא בבני אדם. בטח ובטח לא בבני אדם שרוצים את אותם הדברים שאני רוצה ושמדמיינים את אותו עתיד שאני חולם עליו למעני ולמען ילדיי – עתיד אוטופי ולא דיסטופי.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

שלשלאות דיגיטליות

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים (CBDC), שכל מדינות העולם שועטות לפתחו, הוא אבטיפוס אולטימטיבי של "האח הגדול". המנגנון העריצי הזה חותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי

המטבע הדיגיטלי של בנקים מרכזיים הוא אבטיפוס של “האח הגדול”, שחותר לצמצם את השימוש בכסף מזומן, ולקשור את החירות הפיננסית של האזרח לחסדי הממשלה והממסד הבנקאי. אפרת פניגזון

קיצור תולדות החמאס

מי שמאשימים את נתניהו בהחלטה לבנות את החמאס חוטאים לאמת: הוא בהחלט שיכלל את השיטה, אבל היא נולדה פה עוד בשנות ה-70' העליזות והגיעה לשיא שגשוגה בזכות הספונסרים מארה"ב וקטאר. הרבה אינטרסים כרוכים בסיפור הזה, שלום וביטחון אינם כלולים בהם

מני אביב צולל לעומק כדי לגלות מי הם האחראים האמיתיים להקמת ארגון החמאס. התשובה, למרבה ההפתעה, היא לא ביבי

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הכתבה הזאת ממחישה את שלבי ההתנקות מהקודים של עשירי העולם. הם במשך שני עשורים השחיתו את המחשבה, דיללו את המוח האנושי מכל תוכן ומהות. על מנת לשעבד אותו לצרכיהם. דילול אוכלוסיית העולם, שליטה בבני אדם. אין מנוס, רק התנתקות מהם, תביא לשחרור וחופש מוחלט. עלינו לייצר מוסדות ושיטות ניהול המבוססות על הבנת הכוח שלנו כקולקטיב, ולא כפרטים. הכוח מתחיל באחדות, משפחה, חברה, תרבות ואומה אחת שנקראת העולם החופשי. אנחנו כפר גלובלי, וממש לא צריכים חולי נפש שינהלו אותנו וישלטו בנו.

  2. השימוש ברשתות החברתיות הקיימות, לקידום רעיונות שיוצאים כנגד הגלובליזם, הוא בעייתי. הכותב אכן מודע לכך, וגם אלו שיצרו את התנועה החדשה לשינוי גלובלי. אפשר לטעון, שיש כאן שימוש בפלטפורמות לצורך עזיבה שלהם בעתיד. אבל, כל שימוש מעמיק את השליטה שלהם ואת הכוח שנתון בידיהם ברגע זה. אני מצביע על הבעיה ואין לי פתרון הולם עבורה.אני חושב שזאת בעיה רצינית שיש להתמודד איתה, ולמצוא כמה שיותר מהר אלטרנטיבות אחרות לרשתות החברתיות ולערוצים כגון יוטיוב.

[login_fail_messaging]