האפיפיור מבשר: הרס ושממה

האפיפיור פרנסיסקוס מצטרף למלחמת התודעה

   בביקורו האחרון במקסיקו באמצע חודש דצמבר האחרון, נשמע האפיפיור פרנציסקוס מודאג כפי שלא נשמע מעולם. האפיפיור הזהיר את העולם כולו, שהוא צופה “אותות של הרס ושממה גדולים עוד יותר” עבור המין האנושי. הוא דיבר במיסה לזכר הופעתה של מרי ב-1531 בעיר מקסיקו סיטי. במיסה שערך בוותיקן, האפיפיור בן ה-85 חזר על דבריו ואמר כי יש לו חזון נורא לעולם ובו “אותות של הרס ושממה גדולים עוד יותר”.

פרנציסקוס הוא מנהיגו של העולם הקתולי והודות למעמדו זה מאות מיליונים נושאים אליו עיניים ואוזניים. בנוסף, נבואות זעם שחורות אינן ממנהגו של הכס הקדוש. האפיפיורים שמנהיגים את העולם הקתולי נוהגים על פי רוב לעשות את ההפך הגמור – להפיץ חמלה ותקווה, אפיפיור המפיץ יאוש ומנבא עתיד קודר, אינו חיזיון נפוץ בלשון המעטה. 

 המיסה שבה השתתף האפיפיור פרנציסקוס בחודש דצמבר, ציינה את “החג של גבירתנו גואדלופה”, הקדושה המקסיקנית. החג מנציח את הופעתה של מריה הבתולה לגבר צעיר, חואן דייגו הקדוש, בשנת 1531 במקסיקו סיטי. היום הזה נחשב לחג לאומי מרכזי במקסיקו. למרות הזמנים הקשים הנוכחיים של העולם השרוי במלחמות, עליית יוקר המחיה, העוני, הרעב ומשבר האנרגיה הבינלאומי – האפיפיור לא חמל על הנוכחים ובישר, כאמור, שעל פי חזונו המצב רק ילך ויחמיר. 

האפיפיור הנוכחי, יליד ארגנטינה, הפתיע לא פעם בהצהרות שנגדו את הקו השמרני והאחיד של הכנסיה הקתולית. לא מעט פרשנויות וניחושים נתפרו מסביב לדבריו האחרונים ולאינטרס או לסיבה שמאחוריהן. כך או כך, ברמה התודעתית קשה להפריז בהשפעה של נבואת חורבן כזו מפי מנהיגם הרוחני של מאות מיליוני אנשים בעולם, באקלים תודעתי שגם כך מוצף פחדים קיומיים. 

בחודשים האחרונים גברה גם הביקורת של האפיפיור כנגד הפלישה המתמשכת של ולדימיר פוטין לאוקראינה. ביום חמישי האחרון של חודש דצמבר, הוא הופיע במדרגות הספרדיות במרכז רומא במהלך ביקור שנתי לחג המולד כדי להעריץ פסל של מריה הבתולה. בזמן שהתפלל לשלום באוקראינה, קולו נשבר, והוא ממש התקשה לסיים את דרשתו. כשדמעות חונקות את גרונו יצא בקריאה אל הפסל: “הייתי רוצה להביא לך את התודה של העם האוקראיני” ושם נעצר. קהל האלפים הבין שהאפיפיור הוצף ברגשות, הם פרצו במחיאות כפיים ודחקו בו להמשיך. והוא התעשת ואמר: “העם האוקראיני מייחל לשלום שביקשנו כל כך הרבה זמן מהאדון. במקום זאת אני חייב להציג בפנייך את הפצרותיהם של ילדים, קשישים, אמהות ואבות והצעירים של ארץ השהידים ההיא, שסובלת כל כך הרבה.”

לאחר שקרא את התפילה למרגלות המדרגות הספרדיות, האפיפיור בירך את האנשים בקהל. אחד הנוכחים שאל אותו על הסיבה לפרץ רגשותיו והוא השיב: “כן. זה (המלחמה באוקראינה) סבל עצום, עצום. תבוסה לאנושות״.

יום קודם לכן השווה האפיפיור את המלחמה באוקראינה למבצע נאצי שבמהלכו נרצחו שני מיליון בני אדם, רובם יהודים, בשנים הראשונות של מלחמת העולם השנייה. בחודש ספטמבר, פרנסיסקוס תקף את “המפלצתיות של פוטין”. באותו חודש חשף האפיפיור שהיה מעורב במאמצים לשחרר 300 שבויי מלחמה אוקראינים שבידי רוסיה. בנאום שנשא בספטמבר גילה שקיבל “שליחים אוקראינים” בוותיקן, כולל מפקד צבאי שהביא עמו רשימה של יותר מ-300 אסירים. הדברים נאמרו  ב-15 בספטמבר, שבוע לפני שרוסיה ואוקראינה ביצעו חילופי שבויים בלתי צפויים שכללו כמעט 300 איש – החילוף הגדול ביותר מאז פתח פוטין בפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

האפיפיור סיפר כי “הם ביקשו ממני לעשות משהו כדי שניתן יהיה לעשות חילופי שבויים. מיד התקשרתי לשגריר הרוסי לראות אם אפשר לעשות משהו, אם אפשר לזרז חילופי שבויים״.

רוסיה הואשמה בשבוע שעבר בתגובה אגרסיבית על הערותיו הביקורתיות של האפיפיור כלפיה. אתר האינטרנט הרשמי של הוותיקן הותקף שם ונחסם. דובר הוותיקן, מתאו ברוני, הגיב על כך במילים: “החקירה הטכנית נמשכת עקב ניסיונות חריגים לגשת לאתר”. סמיכות האירועים מעלה חשד סביר כי מדובר בפעולת “עונשין” רוסית, שכן הפריצה החשודה התרחשה יום לאחר שמוסקבה מתחה ביקורת על המשך הגינויים של האפיפיור פרנציסקוס כנגד הפלישה של רוסיה לאוקראינה. רוסיה אף הגישה מחאה רשמית לוותיקן על דברי האפיפיור.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו לבראשית וביחד נחזיר את השפיות והאמת למיינסטרים (חודש ניסיון מתנה!)

מה זה עיתון בראשית?
עיתון בראשית קם בתחילת שנת 2022 במטרה ליצור תקשורת ששמה את האדם הקטן במרכז התמונה. העיתון אסף תחתיו חבורה של אנשי תקשורת שהתייאשו מאמצעי התקשורת הקיימים אחרי שהבינו שהם אינם קיימים בשביל לשרת אותנו, אלא את בעלי הכסף וההשפעה. לעיתון אין משקיעים גדולים או מפרסמים שאומרים לו מה להגיד (ומה לא) והוא נתמך לחלוטין על הקוראים והתומכים שלו.

כתבות שאולי יעניינו אותך

גיבור בעל כורחנו

אלכסיי נבלני שמת בחודש שעבר בסיביר הוכתר במערב מזמן כגיבור-על שוחר שוויון וחופש. אך עם שם כה מחשיד מני אביב היה חייב לבדוק – מה מסתתר מתחת למסכה?

אלכסיי נבלני שמת בחודש שעבר בסיביר הוכתר במערב מזמן כגיבור-על שוחר שוויון וחופש. אך עם שם כה מחשיד מני אביב היה חייב לבדוק – מה מסתתר מתחת למסכה?

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אז מדוע אמר האפיפיור את מה שאמר?
    אם הוא חלק מה”אליטה השלטת” כפי שיש הטוענים, אז זה כסת”ח, הכנה למה שהולך לקרות בחזקת “צפיתי זאת”.
    אבל אולי יש לו דיבור עם כוחות עליונים שמספרים לו את העתיד.
    ואולי באמת נשבר ליבו שהעם האוקראיני סובל מאג’נדות לא להם. זה שהוא יוצא נגד פוטין זה בגלל שהוא נאיבי, או משת”פ, או סתם שוחה עם הזרם, בחזקת “אם לא יועיל, לא יזיק”.

[login_fail_messaging]