אנחנו

צילום: אופיר גפקוביץ'

מגזין "בראשית" יצא לדרך בתחילת 2022 עם חזון ליצור אמצעי תקשורת שמניח במרכז התמונה את האדם הקטן ורואה את האנושיות כערך הכי גדול. המגזין נולד מתוך הצורך שלנו באמצעי תקשורת חוקר שמחוייב אך ורק לאמת בתקופה שבה אמצעי התקשורת המרכזיים נוטפים אינטרסים זרים והנדסת תודעה.

אנחנו מאמינים שתקשורת לא אמורה להיות מחרידה ומאיימת, וגם לא נולדה כדי לשרת את האינטרסים של פוליטיקאים ובעלי ממון. במקום זה, אנחנו מאמינים שאמצעי תקשורת אמור לשרת אך ורק את הציבור ולשקף מציאות בה אפשר להבחין, לצד המקומות החשוכים, גם באנושיות ובטוב

העוסקים במלאכה:

גבי ניצן
הרועה היחף. העורך הראשי. לא מצליח להתאושש מהמחטף מהערסל אל שולחן המערכת. עשה קאמבק לעיתונות וחזר לכתוב טור אישי שבועי אחרי הפסקונת בת 20 שנה. סופר, יוצר ומנחה סדנאות. מחבר רבי המכר "באדולינה", "פרא" ונוספים. 

אירית ינקוביץ
זאת שמגיעה ביום סגירת הגיליון עם האוכל הכי טעים. כותבת, פרשנית ויועמ"שית של בראשית. עורכת דין תותחית ושיאנית בג"צים. המורה שלנו להיסטוריה שימושית. אה, והיא גם המו"לית.

מני אביב
הסקרנות הרגה את החתול אבל מני שלנו חי ובועט. סופר, עיתונאי, מתרגם, עורך ספרותי. חושף תמיד זווית שונה ונסתרת של הסיפור שמוכרים לנו בתקשורת המיינסטרימית. חי כרגע עם משפחתו ביוון, אבל חולש על אירופה ועל אמריקה גם.

יריב המר
 איש מספרים, אימת משרד הבריאות, חוקר וחושף את אג'נדה 2030, הפורום הכלכלי העולמי, גייטס ושוואב ולהקותיהם. מלקט את מה שלא תקראו בשום מקום אחר. אנחנו חושבים שהוא איש פיננסי. או יועץ השקעות – לא בדיוק הבנו.

בועז כהן
הדי ג'יי שלנו. עורך המוזיקה המיתולוגי. שדרן רדיו, מוזיקאי, סופר, מרצה לתרבות. איש אמנות. ערך והגיש תוכניות מוזיקה ב- 88FM. היום מגיש את "משמרת לילה" ברדיו Eco99FM. המדריך שלנו לצריכת תרבות נבונה. 

הרבה דליה שחם
 יש לה אלוהים ויש לה אלוהימא. בעלת טור מהפכני. ממקמת את פרשת השבוע בהקשרים אקטואליים, הומניסטים ופמיניסטים. לא עושה חשבון לממסד הדתי האורתודוכסי. משפטנית, מוזיקאית, כותבת ומתרגמת.

ימית גאיה לב-ארי
משפרת את חיי המין של חברי המערכת. בעלת טור. כותבת על מיניות אחרת. עוסקת בתקשורת, בזוגיות ובחיבור לגוף. מטפלת זוגית. מנחת מעגלי נשים ובני נוער למיניות מיטיבה וקשובה.

נורה תבור
ג'יין גודול הישראלית, לוחשת לחיות. הקימה ומנהלת את יער הקופים ביודפת. במציאות חסרת החמלה לבעלי חיים, מביאה לנו את קולן של החיות ואת הריפוי שהן מציעות. מנחת קבוצות-מודעות, והשתלמויות לעבודה עם חיות.  

עמיעד לפידות
מתקן עולם בלתי מתכלה שלא ניתן למחזור. מתמחה בלייצר לנו נקיפות מצפון על בסיס אקולוגי יומיומי. מדווח במסירות מתוך המכולה בכרם מהר"ל. פעיל סביבתי, מייצר מודלים לחיים עם ערכי קיימות ושמירה על הסביבה.  

פנדה
הדובי שלנו. הבעלים של פנדה פיתה בשוק הכרמל. שף בעל 3 כוכבי בראשית. כותב בשפה שרק הוא ואלוהים מבינים, אבל כולנו אוהבים. מבשל לנו סיפורים מכל העולם, בהם הוא ניצל ממוות 19 פעמים לפחות, ותמיד מרוויח את החיים. 


ב ר א ש י ת 
עיתון למען זכויות אדם ואדמה, חופש ביטוי ושמחת חיים