מקריבים את הילד למוֹלך
מטריד לחשוב כמה אנרגיה נדרשת כדי לשכנע אנשים לא להקריב את ילדיהם. מטריד לחשוב כמה פופולרי יכול להיות מנהג שכזה, כדי לשרוד דורות ארוכים למרות האיסור המפורש
פרשת קדושים מזכירה לי ארטישוק. ליתר דיוק, היא החלק האכיל בארטישוק, שכדי להגיע אליו צריך לקטוף את הצמח הקוצני, לחתוך את הקוצים, לבשל את התפרחת, לקלף את העלים החיצוניים שלה, לחתוך את הגבעול ולהסיר את השערות. כך שוכנת פרשת קדושים בתוך ספר ויקרא, חבויה בתוך קוצים של דיני שחיטה וזבחים, מוקפת עלים של טקסי כהונה ארכאיים, ניצבת על גבעול סִיבִי של עונשי סקילה ונידוי ועטופה שערות של כללי מוסר מיני שֶׁנָּס לֵיחָם. ובתוך כל אלה – פרק י”ט, לבב רך של רלוונטיות פשוטה ומזינה המתנקזת לפסוק אחד ונצחי: וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ (ויקרא י”ט, יח).
הפרשה נפתחת בהצהרה מבטיחה: דַּבֵּר אֶל־כׇּל־עֲדַת בְּנֵי־יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה’ אֱלֹהֵיכֶם׃ (שם, ב) אך מיד עם ההבטחה מוגש גם החשבון עם רשימת מצוות ארוכה.
תוכן בלעדי למנויי בראשית
לצפייה התחברו או הצטרפו (שבוע ראשון מתנה!)
לא משנה אם תפתחו היום את ערוץ 13,14, Y-net, וואלה או מאקו, סביר להניח שתמצאו את אותו תמהיל ידיעות שנע על הספקטרום בין תחזיות אפוקליפטיות, פרסומות וקליקבייטים.
מה זה עושה לתודעה שלנו? איך זה משפיע עלינו שכולם מתבוננים על העולם דרך אותו פילטר שחור, מתועש וחסר חיים? איך זה משפיע על התודעה שלך?
טים קוק מנכ”ל אפל אמר פעם “אם אתה לא משלם על מוצר, כנראה שהמוצר זה אתה”. בבראשית אנחנו מציעים לך להפסיק להיות המוצר של מהנדסי התודעה והתקשורת. אנחנו מזמינים אותך להחזיק בכיס עוד זוג משקפיים, כזה שאפשר להתבונן דרכו כשהכל נראה שחור ולראות שיש גם זווית אחרת, שממנה רואים צבעים ואהבה ואור, ולדעת שבזכותך קיים אמצעי תקשורת אחד שלעולם לא ימכור את הנשמה.
תגובות