מקריבים את הילד למוֹלך

מטריד לחשוב כמה אנרגיה נדרשת כדי לשכנע אנשים לא להקריב את ילדיהם. מטריד לחשוב כמה פופולרי יכול להיות מנהג שכזה, כדי לשרוד דורות ארוכים למרות האיסור המפורש

פרשת קדושים מזכירה לי ארטישוק. ליתר דיוק, היא החלק האכיל בארטישוק, שכדי להגיע אליו צריך לקטוף את הצמח הקוצני, לחתוך את הקוצים, לבשל את התפרחת, לקלף את העלים החיצוניים שלה, לחתוך את הגבעול ולהסיר את השערות. כך שוכנת פרשת קדושים בתוך ספר ויקרא, חבויה בתוך קוצים של דיני שחיטה וזבחים, מוקפת עלים של טקסי כהונה ארכאיים, ניצבת על גבעול סִיבִי של עונשי סקילה ונידוי ועטופה שערות של כללי מוסר מיני שֶׁנָּס לֵיחָם. ובתוך כל אלה – פרק י”ט, לבב רך של רלוונטיות פשוטה ומזינה המתנקזת לפסוק אחד ונצחי: וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ (ויקרא י”ט, יח).

הפרשה נפתחת בהצהרה מבטיחה: דַּבֵּר אֶל־כׇּל־עֲדַת בְּנֵי־יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה’ אֱלֹהֵיכֶם׃ (שם, ב) אך מיד עם ההבטחה מוגש גם החשבון עם רשימת מצוות ארוכה.


לקריאת הכתבה המלאה התחברו או הצטרפו לבראשית

כתבות שאולי יעניינו אותך

עת השתחררתי הרופאים לא המליצו לי דבר

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של "דיאלוג פתוח ישראל", ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

משבר נפשי של אחרי-הודו הוביל את לילה מאיה חפר לאשפוז כפוי במחלקה הפסיכיאטרית. לאחר החווייה הקשה, ובמהלך ההחלמה, החלה ללמוד עבודה עבודה סוציאלית, והיא השתתפה בהקמה ובניהול של “דיאלוג פתוח ישראל”, ששואף לשנות מהיסוד את הגישה והטיפול בפגועי נפש

אם בכוהנים נפלה שלהבת

״הרגע שֶׁאַחֲרֵי” הוא הגיבור של פרשת השבוע. היא נפתחת במלים ” וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי … ” (ויקרא ט’ א), היום השמיני הוא הרגע שאחרי שבעת ימי המילואים. תקופת החניכה של אהרון ובניו הסתיימה, בא הרגע לעבור את הסף אל העשייה עצמה, אל הכהונה. בעברית בת זמננו (לפי אתר האקדמיה ללשון העברית) למילה כהונה יש שתי הגדרות מילוניות שונות. 

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[login_fail_messaging]